Breaking

Rose Thrill Hill Trail houkuttelee pitkiin vauhtipäiviin

koeajot / pyöräily + triathlon / pyoraily + triathlon - nostot / pyöräily+triathlon > juoksija / pyöräilytriathlon-hiihto / testit ja kokeilut / 2.2.2020

Saimme nipin napin kesän maastopyörätestiin upouuden Rose Thrill Hill Trailin, jonka toimitukset pääsivät kunnolla vauhtiin vasta lokakuussa. Mallisto on ytimeltään kisoihin sopivaa XC:tä, jota täydentävät trail-versiot.

Testin kokoonpano oli päivitetty Thrill Hill 3 -mallista Pike-keulalla, riser-tangolla ja hissitolpalla. Myös kiekot vaihtuivat kepeämmillä 240-navoilla varustettuun DT Swiss 1501 -versioon. Rose tarjoaa verkkokaupassaan mahdollisuuden vaihtaa rajoitetusti osia, ja myös monet muut päivitykset onnistuvat asiakaspalvelun kautta. Siksi testikokoonpanokin on tilattavissa vaikka sitä ei aivan sellaisenaan verkkokaupasta löydy.

RockShox Pike -keula ilahdutti Augment Fullyn tavoin, joskin Rosessa keulan lukitus saisi toimia takaiskarin kanssa samasta tankovivusta eikä keulan päältä. Tarkoin säädettynä 120 millimetrin Pike hoitaa vaativankin maaston yllättävän hyvin.

Hiilikuiturunko on suunniteltu kevyen kisapyörän ytimeksi, ja Rose oli varsinaisen testijoukon toiseksi kevyin pyörä. Se kiipesi hyvin, joskin todella jyrkässä nousussa eturenkaan kontaktin säilyminen vaati siirtymisen satulan kärkeä kohti. Kurvikas riser-tanko toi ajoasentoon hieman leppoisuutta, ja pyörä säästi kuskin voimia pitkään ajoon.

Kiekkojen ja renkaiden yhdistelmä tuntui oletetusti nopealta, joskin sateessa pienikuvioiset renkaat lipsuivat kivillä ja juurilla pahasti – mikä toi pyörän nimen turhankin kirjaimellisesti mutkaisiin metsälaskuihin. Renkaiden vaihto on kuitenkin pieni vaiva muutoin oivaan kokonaisuuteen, jos esiasennusmallit eivät sovi käyttöösi.

Rosen myötä testiin ehti tuore Shimanon XT 8100 -vaihteisto. Sen ja SLX-sarjan myötä Shimano hakee takaisin siivua Sramin valtaamilta poluilta. Rosen ajojen perusteella toivotamme XT:n tervetulleeksi 1×12-vaihteiden kisaan.

 

Rose Thrill Hill Trail

Parasta: Vauhdinpitoa ja matkantekoa tukeva ajettavuus, keveys

Heikkous: Renkaiden pito märällä

Hiilikuiturunko | RockShox Pike 120 mm | RockShox Deluxe Ultimate Remote | Shimano XT M8100 vaihteet ja jarrut | DT Swiss 1501 | Maxxis Ardent Race 2.35 & Ikon 2.2 | Sattelstütze 18 Reverb Stealth 1X Remote | 12,2 kg L-koko | 3 610 € + toimituskulut 90 €

Ajettavuus – Rose Thrill Hill Trail
  • Helpot polut
  • Vaativat polut
  • Lasku
  • Nousu
  • Hinta-laatu
4.7

Avainsanat: , , , ,



Tomi Savolainen
Pyöräily+Triathlonin ja Polkujuoksijan päätoimittaja Tomi Savolainen arvostaa aamutreenien tuomaa energiaa ja harrastaa kestävyysliikunnan sekakäyttöä. Juoksu, pyöräily, hiihto, triathlon ja talviset alamäkilajit takaavat vaihtelun ja varmistavat, ettei nopeus kasva missään lajeista ihan hurjaksi. Tomin elementti on lumi ja hän valitsee pakkasen aina kun mahdollista.




Previous Post

Augment Fully 29 RX – kisanopea trail-pyörä

Next Post

Märkäpuvun valinta ja käyttö – lue tärkeimmät ohjeet





You might also like



0 Comment


Vastaa


More Story

Augment Fully 29 RX – kisanopea trail-pyörä

Testaajat kiittelivät Augment Fully 29 RX:n ajettavuutta kauttaaltaan. Kusti Kittilän ja muiden tiimin urheilijoiden osin...

1.2.2020